Algemeen

Extra info / tips.

Springkussens en blikvangers worden continu opgeblazen door een motor. De lucht ontsnapt via voorziene openingen, maar ook langs de naden verdwijnt er lucht. Bij een stroomstoring zakt het springkussen langzaam in elkaar, de gebruikers moeten direct het kussen verlaten. Bij nat weer zullen er bij de naden luchtbellen ontstaan; dit is normaal. Plaats de opening altijd naar het feest toe, nog beter is het om minimaal 1 volwassene toezicht te laten houden. Achter het springkussen staat de motor, laat hier geen kinderen spelen. Ook mag de motor niet worden afgedekt.

Geldt de toeslag voor koningsdag voor alle attracties?

De toeslag geldt voor alle attracties waarbij dit op de website vermeld is. Houd er rekening mee dat voor koningsdag attracties ruim van tevoren gereserveerd moeten worden om zeker te zijn van de gewenste attractie.

Hoe gaat het huren van een attractie in zijn werk?

Als wij een aanvraag krijgen van u, dan sturen we u een bevestigingscontract wanneer wij alle gegevens van u hebben ontvangen. Pas zodra wij de opdrachtbevestiging ondertekend van u hebben teruggekregen, staat uw attractie definitief vast. Doe dit dus zo spoedig mogelijk. U ontvangt een factuur ongeveer 2 weken voor aanvang van uw evenement als u er voor gekozen heeft deze vooraf per bank te betalen. Bij een contante betaling ontvangt u geen factuur vooraf. Deze krijgt u bij het ophalen van de attractie. Let er dan wel op dat pinnen niet mogelijk is.

Hoe kan ik een attractie huren?

Hoe kan ik een attractie huren? U kunt via de website een attractie bestellen, een mail sturen naar info@withagen-attractieverhuur.nl of telefonisch contact opnemen op nummer 0164-235143.

Hoe voorkom ik ongevallen?

Zorg altijd voor toezicht van een volwassene. Dit voorkomt veel ongevallen. Probeer zoveel mogelijk kinderen van dezelfde grootte of leeftijd tegelijkertijd op het kussen te laten springen. Op de wanden klimmen of zitten is absoluut verboden i.v.m. valgevaar. Geen eten, drinken of andere losse voorwerpen op het kussen meenemen. Schoenen uit. Overschrijdt niet het maximaal aantal kinderen wat is toegestaan. Let met springkussens op voor harde wind. Bij nat weer wordt het springkussen glad; pas dus extra op! Laat kinderen niet op het voorste stuk van het kussen springen.

Hoe zit het met de verzekering?

Hoe zit het met de verzekering? Als huurder of opdrachtgever bent u zelf aansprakelijk voor ongevallen of diefstal, ook de schade die door schuld aan onze materialen ontstaat, wordt op u verhaald. Mocht de schade meer bedragen dan de borgsom, dan dient u het verschil bij te betalen. Kosten worden altijd op u verhaald, het is dan ook uw verantwoordelijkheid om een eventuele verzekering af te sluiten. Uiteraard worden er geen kosten in rekening gebracht als schade ontstaat door slijtage. Mocht u voor aanvang van het evenement schade vaststellen, neem dan direct contact met ons op en neem een foto. Bij twijfel over de aard van de schade wordt contact gezocht met de leverancier voor een second opinion. Dit wordt dan door een expert onderzocht.

Is extra hulp bij op- en afbouw mogelijk?

Dit is mogelijk maar hier zijn kosten aan verbonden. (Dit is uiteraard alleen mogelijk bij bezorgen en ophalen)

Kan ik een attractie door jullie laten verzorgen?

Een attractie kan door ons worden verzorgd. De kosten hiervoor kunt u bij de betreffende attractie vinden op de website. Hier komen de transportkosten en de kosten van de attractie nog bij. De borg vervalt. Voor verzorgde attracties geldt een standaard tijdsduur die vermeld is op de website. Langer huren kan ook, de kosten hiervoor staan ook vermeld op de website.

Kan ik een attractie korter huren dan de standaardtijd?

Korter huren dan de standaardtijd is uiteraard ook mogelijk. U betaalt echter sowieso het bedrag voor de standaardtijd.

Kan ik een optie nemen op een attractie?

Helaas is dit niet mogelijk. Omwille van het grote assortiment en de vraag naar diverse producten is dit niet mogelijk. Slechts wanneer u een attractie tijdig reserveert, bent u er zeker van dat u over de attractie kunt beschikken.

Krijg ik mijn geld terug bij slecht weer?

Bij slecht weer tijdens de huurdag zelf kunnen wij geen geld retour geven. Eventueel kan er gekeken worden of het mogelijk is een andere attractie te leveren die beschikbaar is en wat geschikter is voor het slechte weer. Wij kunnen hier echter geen garanties voor geven.

Levert Withagen-attractieverhuur attracties in heel Nederland?

Uiteraard levert Withagen-attractieverhuur in heel Nederland. Mede door de uiterst flexibele dienstverlening kunnen wij op elk gewenst tijdstip op elke plaats in Nederland voor u klaar staan. Let er wel op dat er een kilometervergoeding in rekening wordt gebracht.

Levert Withagen-attractieverhuur ook in het buitenland?

Wij leveren ook in het buitenland. Ook hier geldt een kilometervergoeding zoals vermeld op de website.

Stroomvoorzieningen: Hoeveel stroom heeft een attractie nodig en nemen jullie verlengkabels mee?

Hoeveel stroom een attractie nodig heeft is per attractie verschillend. In de gebruikshandleiding of op de website is per attractie te vinden hoeveel stroom de attractie nodig heeft. Standaard leveren wij voldoende haspels of verlengkabels bij elke attractie (1 per apparaat). Mochten er extra kabels of een aggregaat nodig zijn, dient dit van tevoren te worden aangegeven en zullen de kosten hiervoor in rekening worden gebracht.

Waar kan ik een springkussen plaatsen?

Een springkussen of een van de andere opblaasbare objecten plaats je steeds op een vlakke ondergrond die vrij is van scherpe voorwerpen. Bij voorkeur op een zachte en schone ondergrond. Een grondzeil (meegeleverd) leg je onder het kussen.

Waar moet ik nog voor zorgen?

Waar u nog voor moet zorgen als u een attractie plaatst, is een vlakke ondergrond zonder scherpe voorwerpen waar de attractie kan staan, een stroomvoorziening 220 volt binnen 30m van de attractie, een goede doorgang naar de plaats waar de attractie komt en afhankelijk van de attractie iemand om de attractie te begeleiden. Met de gebruikshandleiding kunt u zelf de attractie opbouwen en afbreken. Als u kiest voor de optie “verzorgd”, dan bouwen wij de attractie met begeleiding van u op. Verzorgen wij de begeleiding, dan breken ook wij alles weer af.

Wat moet ik doen bij calamiteiten?

Withagen-attractieverhuur is bereikbaar op nr. 0164-235143 (ook buiten kantooruren)

Willen jullie mijn goede doel sponsoren?

Als wij aan iedereen die hier om vraagt een attractie voor niets geven, kunnen wij ons bedrijf wel sluiten. Wekelijks krijgen wij hiervoor meerdere verzoeken. Helaas kunnen wij hier niet op in gaan. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat wij niets voor een goed doel doen. Wij steunen meerdere goede doelen waar wij persoonlijk iets mee hebben en/of bij ons in buurt zijn. Denkt u ook in aanmerking te komen voor sponsoring dan kunt u ons altijd bellen of – beter nog – een mail sturen.

Zijn de attracties moeilijk op te zetten?

Zeker niet! Onze attracties zijn simpel op te zetten en er wordt een duidelijke handleiding met foto’s meegegeven wanneer u de attractie huurt. Op de website is per artikel ook een digitale versie van de handleiding te vinden.

Betalingen en boekingen

Als ik meerdere attracties huur, hoef ik dan maar 1x borg te betalen?

Nee. U betaalt de borg die per gehuurde attractie is vastgesteld. Het risico is immers ook groter dus is het niet meer dan logisch dat er ook meer borg betaald dient te worden.

Bezorgkosten als ik meerdere attracties huur op hetzelfde adres op dezelfde dag?

U betaalt voor elke attractie de bezorgprijs zoals vermeld op de website. Als alles echter in 1 auto past betaalt u wel maar eenmalig de transportkosten (4 x aantal kilometers x 0,75)

Hoe wordt de kilometervergoeding berekend?

De transportkosten voor een bezorg/ophaal evenement zijn als volgt:

Kilometerkosten 4 x de afstand x € 0,75 per km.

De transportkosten voor een verzorgd evenement zijn als volgt:

Kilometerkosten 2 x de afstand x € 0,75 per km.

Voor berekening van de afstand rekenen wij van ons adres (Oude Moerstraatsebaan 2, 4614 RP) tot aan het bezorgadres.

Soms kan het voordeliger zijn om i.p.v. de kilometerkosten 4x te betalen, wachtgeld te betalen en 2x de kilometerkosten. Neem hiervoor contact met ons op.

Hoe zit het met annuleren van een boeking?

In onze algemene voorwaarden kunt u precies lezen hoe annulering dient te gebeuren en welke kosten hieraan verbonden zijn. “ http://www.withagen-attractieverhuur.nl/pdf/ALGEMENE%20LEVERINGSVOORWAARDEN%20WEBSITE.pdf ”

Is het mogelijk een offerte te krijgen?

Een offerte aanvragen is mogelijk per e-mail. Let er wel op dat een offerte geen reservering is en dat er dus geen garantie is dat het gewenste artikel voorradig blijft.

Kan ik een attractie ook meerdere dagen huren?

Wanneer u een attractie meerdere dagen huurt dan bent u zelf de gehele huurperiode verantwoordelijk voor de attractie. U dient dus zelf voor opslag en/of beveiliging van de attractie te zorgen.

Waarom moet ik borg betalen?

De borg is voor ons een kleine verzekering om er voor te zorgen dat de verhuurde materialen gebruikt worden waar ze voor bestemd zijn. U raakt de borg alleen kwijt als er schade is ontstaan door verkeerd gebruik. Wij hopen met de borg dat wij diegenen die wat anders met onze spullen van plan zijn op een afstand te kunnen houden.

Welke gegevens dien ik door te geven bij een boeking?

Als u een attractie wilt boeken kunt u dit het beste doen via onze website. U kunt eenvoudigweg de gewenste artikelen in het winkelwagentje stoppen en zodra u de gewenste producten heeft, verder gaan naar “afrekenen”. U ziet dan gelijk een berekening van de kosten inclusief borg en BTW. Wanneer u alle gegevens heeft ingevuld, klikt u op “plaats bestelling”. U ontvangt dan z.s.m. bericht om uw reservering te bevestigen en aanvullende informatie door te geven. Let erop dat wanneer u voor een bedrijf of vereniging reserveert, u de gegevens van het bedrijf of de vereniging dient op te geven. Zo is het in de toekomst makkelijker om terug te vinden wat er gehuurd was.

Zijn jullie prijzen incl. of excl. BTW?

Op de website staat vermeld wanneer BTW inclusief is. De prijzen van sportprijzen zijn inclusief BTW, de overige prijzen zijn exclusief BTW.

Algemene voorwaarden

Waar staan de algemene voorwaarden?

Levering

Afhalen: Is het mogelijk de materialen een dag eerder af te halen en een dag later terug te brengen?

U huurt attracties per kalenderdag. Wij kunnen dan ook alleen levering garanderen voor de kalenderdag waarop de attractie gehuurd wordt. In sommige gevallen kan in overleg worden afgeweken van reguliere levertijden. Neemt u hiervoor contact met ons op. Wilt u er zeker van zijn dat u eerder over de attractie beschikt dan dient u de attractie meerdere kalenderdagen te huren.

Kan ik een attractie afhalen of moet ik hem laten bezorgen?

U kunt een attractie zelf afhalen. Op onze website vindt u in de meeste gevallen hoe groot de attractie is en hoe deze vervoerd kan worden. Vraag hier anders naar. Als u een attractie komt afhalen moet u een geldig legitimatiebewijs meebrengen. Indien u de factuur nog niet heeft overgemaakt kunt u ter plaatse contant betalen. Vergeet niet dat u niet alleen de huursom, maar ook de borg moet betalen. Bij normaal gebruik van de attractie krijgt u de borg bij terugbrengen weer terug. Door ons laten bezorgen kan ook, hier zijn extra kosten aan verbonden en u dient dan vooraf het geld te hebben overgemaakt. Contant betalen bij aflevering is niet mogelijk.